Metrófelújítás

Hogy is volt ez?

MetrófelújításHadházy Ákos a korrupcioinfo.hu oldal tulajdonosa a metrótender vizsgálata körüli polémiákra kíván ezúttal fényt deríteni. Facebook oldalán részletezi. Nem tetszik neki. Nekünk sem. Ezért le is közöljük.

Valami egészen érthetetlen, botrányos és slendrián jelentés készült a hármas metró szerelvényeinek „felújításáról”, ami viszont tegnap nyilvánosságra is került, hála a fővárosi vizsgálóbizottság korrekt és reményt keltő eljárásának.

A jelentés végig „felújításról” beszél és SEMMIT nem ír annak jogi következményeiről, hogy felújítás helyett valójában elavult szerelvények érkeztek.

EGYÁLTALÁN NEM VIZSGÁLJA azt a kérdést, hogy ez az eljárás a közbeszerzés szabályainak kijátszását és költségvetési csalást jelent-e (pedig azt jelenti), hogy új jármű beszerzése helyett felújításnak hazudták a kiírást és egy szót sem szentel ennek adó- és vámügyi következményeinek.

A jelentés sokat foglalkozik a minőségi hibákkal, de összességében azt állítja, hogy „gazdaságos” döntés született. Ezt egy nagyvonalú számítás alapján állítják: a szerzők szerint mindent egybevetve a „felújított” metrók 75 milliárdba kerültek, az új, nyugati kocsik 112 milliárdba kerültek volna.

Csakhogy: a jelentés szerint 15 milliárdba(!) fog kerülni a légkondicionálás, illetve az új kocsik költségéhez hozzácsaptak 15 milliárdot, ami a vonal biztosító berendezésének teljes cseréjéből származott volna.

Engem viszont a helyszínen a BKV szakemberei úgy tájékoztattak, hogy a nyugati kocsikba ugyanúgy be lehetett volna szerelni a régi biztosító rendszereket. Ez nyilván így is van, hiszen a mostani „felújított” kocsikba is itthon, utólag szerelték be a régi rendszert.

Így a nyugati kocsik költségéből valójában nyugodtan levonhatunk 30 milliárdot. Még egyszer a lényeg egy hasonlattal: volt egy rozsdás, ezeréves Ladánk, azt kivittük Moszkvába, egy árokban otthagytuk, a rendszámát ráraktuk egy új Szamarára, a vámnál pedig azt hazudtuk, hogy ez a régi kocsi, csak kipofoztuk.

Az egészet megoldottuk annyiból, amiből egy új VW Golfot is vehettünk volna… Tarlós „Díszpolgár” István egyik legnagyobb, legnyíltabb csalása ez, aminek következményeit budapestiek százezrei élvezhetik naponta.

Nagy örömömre viszont a főváros vizsgálóbizottságának elnöke korrektül nyilvánosságra hozta az anyagot és Havasi Gábor Kerpel-Fronius alpolgármester úrral közösen további vizsgálatot ígért.

Remélem, hogy mielőbb feljelentést is tesznek, ha ők nem, én fogom megtenni.

A teljes jelentést itt olvashatják:https://budapest.hu/…/az-m3-as-metrovonal…Itt pedig a vizsgálóbizottság sajtótájékoztatója:https://www.facebook.com/618962048554434/posts/1084154675368500/

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*